Pissregn i sola

 I dag er slik dag da det pisseregner i solskinnet. Det øser ned. Makrellskyene er fulle av torden, og sola er full av bly. 

I dag er en slik dag da jeg har hodet fullt av gjenklang av alle håp og ønsker som har lekt sisten der oppe. Som har lekt gjømt, men alltid har blitt funnet. Som har lekt tampenbrenner, uten at det noen gang tok fyr i tampen. 

I dag er tampen i full fyr i hodet mitt. Håpene og ønskene roper ut i det store tomrommet, og bare ekkoet svarer. 

I dag er en slik dag da jeg faller, og er ergelig fordi alt jeg prøver holde meg fast i slipper, som om alt er innsmurt med grønnsåpe og is. Fritt fall og vertigo. 

Jeg kunne egentlig ha tenkt meg en helt annen dag enn i dag. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Om å føle seg så inn i hel**te usolidarisk med søringan.

En stjerne skinner i natt. Før tusen av de faller grusomt ned.

Om å la et hus dø uten verdighet.