Øl på Skarven.

 Jeg drikker øl på Skarven.

Den røde prikken på glasset forteller meg at jeg er i Tromsø. Og at jeg har drukket over halve.

Lurt å stjele glasset og smugle det inn på Mormors i bartis.

Så er Tromsø der også.

I alle fall er den røde prikken der.

Tenker jeg

Mens snøværet har tatt en pustepause ute. Men bare for å samle krefter.

Det må bare nytes, som en rasteplass i vinterens enveiskjøring.


I morra er jeg ikke her.

Glasset med den røde prikken er vaska da. Og står i stabelen sin. 

Og jeg tar fatt på stabelen av dager

Som ennå ligger foran meg. Med stadig færre kalenderblad å vende.


Likevel 

Eller nettopp derfor

Tar både snøværet og jeg en pause

Akkurat nå

Og er i den røde prikken.

«Jeg er her.»

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Om å føle seg så inn i hel**te usolidarisk med søringan.

En stjerne skinner i natt. Før tusen av de faller grusomt ned.

Om å la et hus dø uten verdighet.